دیجیتال مارکتینگ

در مقالات قبل به مفاهیم بازاریابی، اصول بازاریابی و آمیخته بازاریابی پرداختیم. امروز می خواهیم این مفاهیم را در حوزه آنلاین توضیح دهیم.
آقای نیل پتل (Neil Patel) یکی از معروف ترین دیجیتال مارکتر ها بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگرا اینطور تعریف می کند: «انواعی از بازاریابی محصولات و خدمات که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام شود را دیجیتال مارکتینگ گویند».

بنابراین دیجیتال مارکتینگ، عبارت است از بازاریابی محصولات، خدمات، برند، طرح یا ایده و یا معرفی افراد در بستر وب و بشکل آنلاین.
ابرازهای اصلی این نوع بازاریابی در دستگاه های ارتباطی دیجیتال همچون کامپوترهای شخصی، موبایل های هوشمند و در فضای آنلاین اجرا می شوند.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

برای درک بهتر دیجیتال مارکتینگ به مقاله چارچوب مدل RACE در دیجیتال مارکتینگ مراجعه فرماییید.

حوزه های بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM=Search Engine Marketing)
  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO=Search Engine Optimization)
  • توسعه برنامه های موبایلی و کامپیوتریApp Development
  • ایمیل مارکتینگ Email Marketing
  • بازاریابی موبایلی Mobile Marketing
  • اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing
  • گیمیفیکیشن Gamification
  • بازاریابی محتوا Content Marketing
  • مدیریت شبکه های اجتماعی (SMM=Social Media Marketing)
  • تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات کابر دیجیتال (User Data Analysis)
  • تبلیغات کلیکی (cost per click)
  • پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه (Push Notification)
  • رپورتاژ آگهی
  • چت آنلاین
  • بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)
  • و…
بازاریابی دیجیتال

یکی از منابع شمال کتاب Digital Marketing می باشد.

نویسنده: دکتر سعید میرزائی

دکتر سعید میرزائی مشاور ارشد توسعه، رشد و خلق کسب و کارها

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت