هک رشد چیست؟

هک رشد چیست؟


هک رشد یک فرآیند رشد بازاریابی هوشمندانه است.
هک رشد یعنی رشد خود را چه در سطح فردی و چه در سطح شرکتی و سازمانی، هک کردن و یا به سرعت و با کمترین زمان به رشد مطلوب رسیدن.
هک کردن رشد یعنی به سرعت و با کمترین هزینه، رشد کردن.
هک رشد ستاره شمالی هدفی به غیر رشد خود و یا رسیدن به ستاره شمالی که همان رشد است، ندارد.


برای درست فکر کردن در مسیر ستاره شمالی که همان هدف اصلی کسب و کار شما می باشد که چیزی جز رشد نیست، باید اندیشه رشد داشت.

بای درک علمی از هک رشد بیهتر است مقاله قیف هک رشد مطالعه کنید.

هک رشد یک فرآیند رشد بازاریابی هوشمندانه است.
هک رشد یعنی رشد خود را چه در سطح فردی و چه در سطح شرکتی و سازمانی، هک کردن و یا به سرعت و با کمترین زمان به رشد مطلوب رسیدن.
هک کردن رشد یعنی به سرعت و با کمترین هزینه، رشد کردن.
هک رشد ستاره شمالی هدفی به غیر رشد خود و یا رسیدن به ستاره شمالی که همان رشد است، ندارد.


برای درست فکر کردن در مسیر ستاره شمالی که همان هدف اصلی کسب و کار شما می باشد که چیزی جز رشد نیست، باید اندیشه رشد داشت.

بای درک علمی از هک رشد بیهتر است مقاله قیف هک رشد مطالعه کنید.




اصطلاح هک رشد (Growth Hacking):


تعریف شان الیس از هک رشد:

شان الیس (Sean Ellis) مدیر عامل GrowthHackers اصطلاح “هکر رشد” را در سال 2010 معرفی کرد:
“هکر رشد فردی است که شمال حقیقی رشد است.”

اصطلاح هک رشد (Growth Hacking):



تعریف اندرو چن از هک رشد:

اندرو چن (Andrew Chen) هک رشد را اینطور تعریف می کند:
هکر رشد یک معاونت بازاریابی نوین است.

اصطلاح هک رشد (Growth Hacking):



گام‌های هک رشد از نظر رایان هالیدی (Ryan Holiday):

گام اول: ایجاد حداقل محصول پذیرفتنی (MVP)
گام دوم: کشف هک رشد خود
گام سوم: تبدیل 1 به 2 و 2 به 4 (وایرال شدن)
گام چهرام: حفظ مشتریان و بهینه سازی
گام پنجم: مستقیم سراغ منابع اصلی این رشته بروید

اصطلاح هک رشد (Growth Hacking):

بنیان‌گذاران هک رشد


شان الیس (Sean Ellis)
شان الیس (Sean Ellis)

اندرو چن (Andrew Chen)
اندرو چن (Andrew Chen)

رایان هالیدی (Ryan Holiday)
رایان هالیدی (Ryan Holiday)

فیلمی از مفهوم هک رشد

فیلمی از مفهوم هک رشد





می دانید بازاریابی هک رشد چیست؟

می دانید بازاریابی هک رشد چیست؟


هک رشد ترکیبی از خلاقیت در بازاریابی ، تجزیه و تحلیل و مهندسی داده ها ست.
هک رشد یکی از تکنیک‌های بازاریابی است برای گسترش تکنولوژی شرکت‌های نوپا با استفاده از تفکر تحلیلی و سنجه‌های اجتماعی برای فروش محصولات و به دست آوردن ارائه بهتر. خلق رشد می‌تواند به عنوان بخشی از اکوسیستم بازاریابی آنلاین دیده شود.
در خیلی از اوقات خالق رشد از SEO، تحلیل سایت‌ها، بازاریابی محتوا و تست‌های A/B استفاده می‌کنند. هکرهای رشد از روش‌های کم هزینه و جایگزین‌های مناسب برای بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند به عنوان مثال استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی_ویروسی به جای خرید تبلیغات از رادیو و تلویزیون و روزنامه در بازاریابی سنتی یکی دیگر از روش‌های خالق‌های رشد است.
خلق رشد برای استارتاپ‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است همان‌طور که در اصول تئوری_ناب (Lean) آمده‌است که: «اول رشد کن، بعداً بودجه بگیر». شرکت‌های فیسبوک، توییتر، لینکدین و ایر بی‌ان‌بی همه از روش‌های خلق رشد استفاده کرده‌اند.

هک رشد ترکیبی از خلاقیت در بازاریابی ، تجزیه و تحلیل و مهندسی داده ها ست.
هک رشد یکی از تکنیک‌های بازاریابی است برای گسترش تکنولوژی شرکت‌های نوپا با استفاده از تفکر تحلیلی و سنجه‌های اجتماعی برای فروش محصولات و به دست آوردن ارائه بهتر. خلق رشد می‌تواند به عنوان بخشی از اکوسیستم بازاریابی آنلاین دیده شود.
در خیلی از اوقات خالق رشد از SEO، تحلیل سایت‌ها، بازاریابی محتوا و تست‌های A/B استفاده می‌کنند. هکرهای رشد از روش‌های کم هزینه و جایگزین‌های مناسب برای بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند به عنوان مثال استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی_ویروسی به جای خرید تبلیغات از رادیو و تلویزیون و روزنامه در بازاریابی سنتی یکی دیگر از روش‌های خالق‌های رشد است.
خلق رشد برای استارتاپ‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است همان‌طور که در اصول تئوری_ناب (Lean) آمده‌است که: «اول رشد کن، بعداً بودجه بگیر». شرکت‌های فیسبوک، توییتر، لینکدین و ایر بی‌ان‌بی همه از روش‌های خلق رشد استفاده کرده‌اند.




تعریف هک رشد



هک رشد مجموعه ای از تکنیک‌هایی‌است که با استفاده از تفکر تحلیلی و سنجه‌های کلیدی برای فروش بیشتر محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.
هک رشد استراتژی و تاکتیک هایی است که به کار برده می شود تا به یک هدف رسیده و آن هدف هم فقط “رشد” است.
هک رشد، آزمایش کردن کانال‌های مختلف بازاریابی و فروش (Sales and Marketing Channels) در جهت توسعه محصول/خدمات و بازار است، به شکلی که به بیشترین کاربر، مشتری راغب و درآمد برسیم.
همانطور که در همه این تعاریف می بینیم، همه آنها در یک چیز مشترک هستند: “تلاش برای رسیدن به رشد”.
این تلاش با آزمایش و تحلیل روش های مختلف و در نهایت انتخاب یک یا دو روش برای اجرا، بدست می آید. نتیجه این آزمایش ها، رشد استارتاپ‌ها، کسب‌و‌کارها و یا محصولات (خدمات) میباشد.



هک رشد به سمت شمال کسب و کار شما هدفگیری می‌کند! زمان را از دست ندهید…