سئو (SEO) چیست؟ بهینهسازی موتور جستجو (Search Engine Optimization)، که در کشور ما سئو (SEO) خوانده می شود. SEO به مجموعه اقداماتی گفته می شود، برای بهتر دیدهشدن یک وبسایت یا یا صفحه هاتی خاص در نتایج جستجو طبیعی (Organic Search) یک موتور جستجو که معروفترین آن گوگل می باشد. معمولاً وبسایتهایی که بالاترین جایگاه و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو (SERP/SERPS) را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست میآوردند و بر اساس شاخص های سئو و الگوریتمی های موتورهای جستجو و بخصوص گوگل در صفحه هات موتور جستجو رتبه بالاتری کسب می کنند.
بنابراین تعریف «سئو» را میتوان به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.
دیجیتال مارکتیگ و سئو
یکی از ارکان مهم دیجیتال مارکتینگ در دنیای دیجیتالی امروز، سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. امروز قدرتمندترین موتور جستجو جهان، گوگل با تعریف استانداردهایی بنام الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی وب سایتها، صفحات وب و صفحات فرود (Landing Page) با کلیدواژه های مختلف روش های جدیدی از بهینه سازی را ارائه می دهد.
سئو درونی (On Page SEO)
سئو درونی در واقع مدیریت کدها و یا به اصطلاح حرفه ای مدیریت تگ های و یا محتویات وب سایت شما از قبیل متن، تصویر، پیوند و … مرتبط میشود. بنابراین هر گونه فعالیت و یا تغییری که در محتویات داخلی سایت خود انجام می دهیم، در نتایج جستجو موترها، تاثیر گذار خواهد بود و این امر مهم کاملاً با روش On Page SEO قابل دستیابی می باشد و می بایستی قبل از روش Off Page SEO انجام شود.
سئو بیرونی (Off Page SEO)
در سئو بیرونی توسعه وب سایت با مدیریت کانال های ارتباطی و کد نویسی بیرون از سایت امکان پذیر است. روش بهینه سازی بیرونی یا همان شامل تمام فعالیت هایی می باشد که موجب ارتقاء وب سایت شما در اولویت بندی موتورهای چستجو می باشد؛ این شامل تمام مواردی می باشد که برای بدست آوردن رتبهبندی بالای سایت شما کمک می کند تا در صفحات اول و حتی خط اول نتایج موتورهای چستجو قرارگیرید. Off Page SEO مدیریت پیوندهای بیرونی سایت تمرکز دارد سپس با استفاده از روشهایی که در خارج از وب سایت انجام میشود به بهینهسازی موتور جستجو میپردازد. مانند تولید محتوا در سایت های پر ترافیک و درج پیوند یا لینک بیرونی (Back Link) به وب سایت شما و یا هدایت کاربران بیرون از سایت شما به داخل سایت مثل هدایت کاربران از شبکه های اجتماعی و یا درج بنر تبلیغاتی (با پیوند شما) در یک سایت پر ترافیک.