مفهوم رشد در هک رشد

مفهوم رشد در هک رشد

مفهوم رشد در هک رشد یک عبارت عمیق در حوزه هک رشد می باشد. چرا که باید ابتدا این مفهوم را در کسب و کارها بیاموزیم.

مفهوم رشد در کسب و کار:

بنا به تعریف فلیپ کاتلر، یک کسب وکار برای دستیابی به یک رشد پایدار بایستی از سه مرحله ذیل عبور کند:
۱- شروع
۲- رشد
۳- بلوغ

رشد کسب و کارها
رشد کسب و کارها

مفهوم رشداز نظر برین بالفور:

برای درک بهتر مفهوم رشد در هک رشد بایستی به فازهای رشد در هک رشد مبتنی بر مدل برین بالفور (Brain Balfour) بپردازیم:
هر کسب و کار دارای سه فاز است که با استفاده از CPA و LTV می توانید میزان رشد را در هر مرحله آن اندازه گیریی کنید که این سه فاز به شرح ذیل می‌باشد:
۱- فاز ترکشن Traction

واژه traction در ابتدا توسط گابریل وینبرگ، مؤسس و مدیرعامل وب‌سایت و موتور جستجوی امن DuckDuck Go استفاده شده است. ایشان برای جذب کاربر از روش‌های مختلفی استفاده می کند. در واقع جذب کاربران و روش‌های مختلف ایجاد ترافیک در این فاز انجام می شود.
۲- فاز ترنزیشن Transition

این فاز مرحله گذار است. در این مرحله PMF باید شکل بگیرد تا فاز گذر از ز مرحله ترکشن گذر کنیم و به مرحله بعدی یعنی رشد برسیم.
۳- فاز رشد Growth

فاز رشد زمانی است که که شما MVP خود را ساخته به مشتریان خود عرضه نموده و میزانی درآمد کسب کرده‌اید اتفاق می افتد.

برای توضیحات بیشتر و دوره‌های آموزشی به قست ثبت‌نام مراجعه فرمایید.

نویسنده: دکتر سعید میرزائی

دکتر سعید میرزائی مشاور ارشد توسعه، رشد و خلق کسب و کارها

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت