مفهوم رشد در هک رشد یک عبارت عمیق در حوزه هک رشد می باشد. چرا که باید ابتدا این مفهوم را در کسب و کارها بیاموزیم.
مفهوم رشد در کسب و کار:
بنا به تعریف فلیپ کاتلر، یک کسب وکار برای دستیابی به یک رشد پایدار بایستی از سه مرحله ذیل عبور کند:
۱- شروع
۲- رشد
۳- بلوغ
مفهوم رشداز نظر برین بالفور:
برای درک بهتر مفهوم رشد در هک رشد بایستی به فازهای رشد در هک رشد مبتنی بر مدل برین بالفور (Brain Balfour) بپردازیم:
هر کسب و کار دارای سه فاز است که با استفاده از CPA و LTV می توانید میزان رشد را در هر مرحله آن اندازه گیریی کنید که این سه فاز به شرح ذیل میباشد:
۱- فاز ترکشن Traction
واژه traction در ابتدا توسط گابریل وینبرگ، مؤسس و مدیرعامل وبسایت و موتور جستجوی امن DuckDuck Go استفاده شده است. ایشان برای جذب کاربر از روشهای مختلفی استفاده می کند. در واقع جذب کاربران و روشهای مختلف ایجاد ترافیک در این فاز انجام می شود.
۲- فاز ترنزیشن Transition
این فاز مرحله گذار است. در این مرحله PMF باید شکل بگیرد تا فاز گذر از ز مرحله ترکشن گذر کنیم و به مرحله بعدی یعنی رشد برسیم.
۳- فاز رشد Growth
فاز رشد زمانی است که که شما MVP خود را ساخته به مشتریان خود عرضه نموده و میزانی درآمد کسب کردهاید اتفاق می افتد.
برای توضیحات بیشتر و دورههای آموزشی به قست ثبتنام مراجعه فرمایید.